שלושה ימים של מופעי ג׳אז סוחפים

 שלושה ימים של מופעי ג׳אז סוחפים

Omri Mor-photo by Yossi Zwecker

פסטיבל הג'אז הבינלאומי השישי בירושלים, מבית היוצר של פסטיבל ישראל בשיתוף הצוללת הצהובה ומוזיאון ישראל ובניהולו האמנותי של החצוצרן הבינלאומי אבישי כהן הוקדם מדצמבר ויתקיים בתאריכים חופפים לאלה של פסטיבל ישראל ב-8-10.9.20 בגן הפסלים ובגלריות המרהיבות של מוזיאון ישראל.

השנה מתמקד הפסטיבל ביצירה ישראלית מקורית מקשת רחבה של סגנונות וגוונים, שיתופי פעולה חד פעמיים,  מופעים רב תחומיים, ג׳אמים, שיחות אמן ועוד.

המפגש הייחודי בין המוזיקה והאמנות ברחבי המוזיאון, שהפך מיומו הראשון לסימן ההיכר מעורר ההשראה שלו, ממשיך להוות נדבך מרכזי בתוכנית האמנותית, כשמידי ערב יתקיימו לא פחות מששה מופעים שונים ברחבי המוזיאון.

אביתר - חדש - מאיר כהן
אביתר – חדש – מאיר כהן

באירוע המשותף לפסטיבל ישראל ופסטיבל הג'אז הבינלאומי – "משפחה – שם זמני"  תתקיים סדרת מופעים בניהולם האמנותי של  אבישי כהן ותמיר מוסקט, שייקחו אותו למסעות מוזיקליים בין משפחות שונות של מוזיקאים ושל יוצרים.

אחרי חודשים של ריחוק חברתי וגעגועים עזים למופעים חיים, ובעקבות מאבק עיקש ונחוש לפתיחת האולמות ומתחמי המופעים בפני קהל, הפסטיבל נרגש לקראת המפגש המחודש עם הקהל, בהתאם להנחיות התו הסגול המאפשר, נכון לכתיבת שורות אלה, קיום אירועי תרבות במרחב הפתוח לקהל של עד 500 איש, ובאישור משרד הבריאות עד 1000 איש.  במופע החי בגן הפסלים המרהיב של מוזיאון ישראל, יוצבו שלוש במות וישולבו קטעי וידאו מרגשים של מופעים מיוחדים בגלריות המוזיאון.

לראשונה בתולדותיו, הפסטיבל גם יצולם במלואו וישדר בלייב במשך שלושה ימים את כל ההופעות, שילובים חד פעמיים של מיטב האמנים וההרכבים, צלילות אינטימיות לתהליכי היצירה, שיחות אמן ושיטוטים מוזיקליים במרחבי המוזיאון.  על המופע המשודר אמונה הבמאית בילי לוי.

ויקטוריה חנה - צלם - עידן גולקו
ויקטוריה חנה – צלם – עידן גולקו

לדברי איל שר, מנהל הפסטיבל "קיום הפסטיבל בתנאים הנוכחים של אי וודאות ומציאות המשתנה מרגע לרגע הנו אתגר אמנותי, הפקתי וניהולי יומיומי אבל אנחנו רואים חשיבות עצומה בשמירה על רצף של עשייה תרבותית לרווחת הקהל, האמנים, נותני השירותים המקצועיים וכלל סקטור התרבות. עשייה אמנותית זאת המחאה שלנו. לא מוותרים!״

ומוסיף המנהל האמנותי אבישי כהן "ההגבלות שאדם מטיל על עצמו או הסביבה מטילה עליו, הופכות, מייצרות ונהיות חלק מהאמנות אותה הוא עושה. הקורונה הפכה את עולמינו אך בג׳אז כמו בג׳אז, הסתגלות והתאמה לסיטואציה הן חלק מהאמנות עצמה. אנו שמחים על האפשרות לעשות את הפסטיבל בימים טרופים אלו, למרות כל הגבלות הטיסה, למרות כל המתווים השונים שמשתנים מדי יום, ולמרות ההרגשה שמנסים להשתיק אותנו. ג׳אז היה ותמיד יהיה אמנות חתרנית, וזהו זמן שאמנים זקוקים וצריכים להשמיע את קולם".

 

0 Reviews

כתבות מומלצות